Fırat Yücel ve Aylin Kuryel ile ‘Karşı Sinema: Alternatif Bir Sinema Tarihi’ Semineri

Paylaş

sweet-movieEğitmenler: Aylin Kuryel, Fırat Yücel
Kurs Başlangıcı: 24 Ekim Cumartesi
Kurs Süresi: 8 hafta (haftada 4 saat, toplam 32 saat)
Saatler: Cumartesi günleri 11:00-15:00 arası
Yer: Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi
Kurs Ücreti: 750 TL, öğrenci ve öğretmenlere %50, BÜMED üyelerine %25 indirimli

Toplumsal muhalefetin beyazperdede bulduğu ifadeleri takip ederek katılımcılarla birlikte sinema tarihinde kısa bir yolculuğa çıkacağız. Seminerde muhalif duruşunu, sadece anlatılanın içeriğiyle değil, anlatım biçimi aracılığıyla da yansıtan sanatçıların filmleri incelenecek. Bu ‘karşı sinema’ örnekleri eşliğinde, sinemanın, görsel-işitsel ve politik bir mecra olarak olanakları üzerine hep beraber kafa yoracağız. Her hafta, bazısı avangard, bazısı ise anaakım sinemanın kıyısında yer alan, ama her şekilde konvansiyonlara kafa tutan filmler tartışmaya açılacak. 60’ların karşı kültür hareketinin sinemadaki yansımalarından başlayarak Sitüasyonistlerden Yeni Dalgacılara, Marksist sinemadan günümüze uzanacak seminer, katılımcılara konu hakkında tarihsel bir perspektif sunmayı da hedefliyor.

1. HAFTA
Godard ve Görüntünün Politikası
Masculin Féminin (Jean-Luc Godard, 1966)

2. HAFTA
Sitüasyonizm ve Üçüncü Sinema: Alt Üst Edici İmgeler
Critique de la Séparation (Critique of Separation, Guy Debord, 1961), Fırınların Saati (La Hora de los Hornos, Fernando E. Solanas, Octavio Getino, 1968), La Dialectique peut-elle Casser des Briques? (Can Dialectics Break Bricks?, Kuang-Chi Tu, René Viénet, 1973)

3. HAFTA
Vera Chytilová ve Oyunbaz Estetik
Papatyalar (Sedmikrásky, Vera Chytilová, 1966)

4. HAFTA
Francesco Rosi ve Diyalektik Sinema
Salvatore Giuliano (Francesco Rosi, 1962)

5. HAFTA
Dušan Makavejev ve Kara Dalga
Sweet Movie (Dušan Makavejev, 1974)

6. HAFTA
Peter Watkins ve Karşı Medya
Ceza Parkı (Punishment Park, Peter Watkins, 1971)

7. HAFTA
Werner Herzog ve Dünyanın Sonundan Kareler
La Soufrière: Warten auf Eine Unausweichliche Katastrophe (Werner Herzog, 1977), Lessons of Darkness (Werner Herzog, 1992)

8. HAFTA
Yakın Tarihten Karşı Sinema Örnekleri
Them (Artur Żmijewski, 2007), November (Hito Steyerl, 2004), Kırık Beyaz Laleler (Off-White Tulips, Aykan Safoğlu, 2013), Şiddete Dair (Concerning Violence, Göran Olsson, 2014)

Aylin Kuryel kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde lisans eğitimini tamamladıktan sonra Amsterdam Üniversitesi Kültürel Analiz bölümünde yüksek lisans öğrenimi gördü. Aynı üniversitede Türkiye’de milliyetçilik ve imaj politikaları üzerine yazdığı tezle doktorasını tamamladı. Kısa film, belgesel ve sanat projeleri de üreten Kuryel, ‘Cultural Activism: Practices, Dilemmas and Possibilities’ (Rodopi, 2010) ve ‘Küresel İsyanlar Çağında Direniş ve Estetik’ (İletişim, 2015) kitaplarının da ortak editörüdür.

Fırat Yücel kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdikten sonra, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin Kültürel İncelemeler bölümünde yüksek lisans öğrenimi gördü. 2001 yılında Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin kurucu ekibinde yer aldı ve derginin genel yayın yönetmenliğini üstlendi. ‘Reha Erdem: Aşk ve İsyan’ (Çitlembik, 2009) isimli kitabın editörlüğünü yapan Yücel, Altyazı’da film eleştirisi yazmaya devam etmektedir.

Paylaş