Yazılar

ginger_and_rosa

Ginger & Rosa: Devrim Zamanı Büyümek

, , No Comment

GÖZDE ONARAN – Genellikle deneysel filmler çekmeyi tercih eden Sally Potter, ‘Bir Hayalimiz Vardı’da üslup olarak daha alışılagelmiş bir yöntem izlese de, devrim ve toplumsal cinsiyet arasındaki ilişkiyi irdeleyerek filme kendi bakışını dahil etmeyi başarıyor.

Devamını oku →

leyla_erbil_vapur_oyun

Leyla Erbil’i Bir ‘Vapur’un Direnişiyle Selamlarken

, , No Comment

ABBAS BOZKURT – Bu ay Direnişin Sineması dosyamızda yer alan yazılardan biri, yaşadığımız bu uzun ve güzel Haziran’ı Leyla Erbil’in ‘Vapur’ adlı öyküsü üzerinden bir kez daha seslendiriyordu. Edebiyatımızın bu önemli ve üretken kalemini kaybettiğimizde, Erbil’in dünyanın her yerindeki direnişlere yakışan satırlarını hatırlamamak olmazdı. Göçüp gitmek için kendi yazını gibi coşkun ve delişmen bir vakti bekleyen usta yazarı saygıyla anıyoruz.

Devamını oku →

emek_sinemasi_emek_bizim

Emek Sineması Mücadelesi Bitmedi!

, , No Comment

Emek Sineması 20 Mayıs 2013 tarihinde yıkıldı, ama Emek Sineması’nın yıkımına karşı 3 buçuk yıldır verilen mücadelenin burada bittiğini söylemek, bugüne kadar bu konuda oluşan bilinç ve iradeyi yok saymak anlamına gelecektir. Çünkü bu mücadele, Emek Sineması’nın tüm kıymetine ve biricikliğine rağmen, sadece Emek’le ilgili değil.

Devamını oku →

jeune_et_jolie

Cannes’dan Notlar #1

, , No Comment

Cannes Film Festivali’nde ‘Genç Eleştirmenler Jürisi’nde bulunan yazarımız Eren Odabaşı, Cannes’da yarışan filmlere dair ilk izlenimlerini ve filmlerin orada aldığı tepkileri fırsat buldukça bizlerle paylaşacak. Cannes’dan notlarımıza François Ozon’un Jeune et Jolie’si, Asghar Farhadi’nin Le Passé’si ve Amat Escalante’nin Heli adlı filmiyle başlıyoruz.

Devamını oku →

entracte_rene_clair

Entr’acte

, , No Comment

Avangard sinemanın klasiklerinden Entr’acte, sinemanın plastiğini, grafik gücünü sonuna kadar kullanır. İmgelerin kelimenin düz anlamıyla havada uçuştuğu film, tüm gücüyle ‘anlam’a direnir.

Devamını oku →

Öldüren Tutku: De Palma Sarhoşluğu

, , No Comment

FIRAT YÜCEL – Brian de Palma, sanki her şeyin mantıklı bir açıklamasının olduğu bir gerilim filmindeymişiz gibi hissettirir önce, sonra da haylazca işleri karıştırır… Geçtiğimiz günlerde vizyona giren Öldüren Tutku’dan (Passion) hareketle mini bir De Palma portresi…

Devamını oku →