Yazılar

polyester_john_waters

Polyester

, , No Comment

Douglas Sirk melodramlarından esinlenerek çektiği ‘Polyester’de John Waters, banliyöde yaşayan Amerikalıların hayat biçimini kendine özgü üslubuyla hicvediyor.

Devamını oku →

Elysium: Cennet de Cehennem de Burada

, , No Comment

ALİ DENİZ ŞENSÖZ – Neo-liberalizmin soylulaştırma projeleriyle alt sınıfı şehrin siluetinden gitgide silmesi ve ekonomik uçurumun gün geçtikçe artması, mekânsal ve kültürel olarak birbirinden uzaklaşan bir toplum yaratıyor. ‘Elysium: Yeni Cennet’, bu dönüşüm sürecini distopik bir tahayyülün içerisine yerleştiriyor.

Devamını oku →

finzi-continilerin-bahcesi

Finzi-Contini’lerin Bahçesi

, , No Comment

Vittorio De Sica’nın Giorgio Bassani’nin romanından uyarladığı ‘Finzi-Contini’lerin Bahçesi’ buğulu görüntülere, sepyamsı renklere ve yer yer Visconti filmerindeki operamsı hissi de hatırlatan bir oyunculuk tarzına sahip.

Devamını oku →

leos-carax

Leos Carax’ın Rüyası

, , No Comment

ÖVGÜ GÖKÇE – Çağdaş sinemanın kural tanımayan auteur’ü. Hiçbir zamana ait olmayan bir yönetmen. Leos Carax ’ın 13 yıl aradan sonra düşsel ormanına geri dönüşünü müjdeleyen Kutsal Motorlar, bizi yönetmenin dünyasından başlayan ve sinema tarihine uzanan bir yolculuğa davet ediyor.

Devamını oku →

bahar_tatili_harmony_korine

Spring Breakers: Bahar Tatilinin Ruhaniyeti

, , No Comment

CAN ESKİNAZİ – Harmony Korine, son filmi ‘Bahar Tatili’nde, muhafazakâr bir bakışın ruhaniyet atfetmeyeceği, hatta bir hayli aptal ve dejenere bularak insanlığın sonuna işaret ettiğini söyleyebileceği bir jenerasyona, onlarla birlikte, o ânın içinde olma hissini tahayyül ederek cüretkâr bir şekilde bakıyor.

Devamını oku →

aci_recete_side_effects

Acı Reçete: Eski Usûl Modern Gerilim

, , No Comment

EREN ODABAŞI – Henüz elli yaşında olan Steven Soderbergh, Acı Reçete’nin (Side Effects) sinemalarda gösterilecek son filmi olduğunu pek çok kez açıklamıştı. Acı Reçete ilk bakışta böylesine önemli bir yönetmenin kariyerini sonlandırmak için fazla ‘klasik’ ve iddiasız görünebilir. Fakat filmin Hitchcock (ya da Clouzot) esintili anlatımı, güncel temaları ve atmosferi son derece ilgi çekici öğeler barındırıyor.

Devamını oku →

hitchcock-film-karesi

Hitchcock ile Derdimiz

, , No Comment

MURAT TIRPAN – Kişisel olarak Hitchcock ile tanışmak, muhtemelen çok sevdiğimiz, bütün kitaplarını ezbere bildiğimiz bir yazarın imza gününe gittiğimizde duyduğumuz hayal kırıklığına benzer bir şeyler yaşatacaktır. Belki de gerçekten yazarı tanımamıza hiç gerek yoktur.

Devamını oku →

exotica-atom-egoyan

Exotica

, , No Comment

Exotica’da, geçmişe saplanıp kalan, sürekli bir döngü içinde adeta bir girdabın dibine doğru çekilmekte olan karakterler kendilerini geçmişlerine hapsetmiştir. Atom Egoyan, mazinin zindanından çıkmayı başaramadıkça asla özgür olamayacağımızı haykırmaktadır sanki.

Devamını oku →

jin-reha-erdem

Jîn’in Kürtçe Danışmanından Notlar: “Bir Jîn İçin” ‘Unveiled’

, , No Comment

Jîn’in Kürtçe danışmanı ULAŞ GÜLDİKEN, filmin arkasındaki düşünsel süreçte kendi payına düşen kısmı bizlerle paylaştı. Jîn ile Jin’in farkından, bu farkın yaşadığımız coğrafyada bilinmemesinin izdüşümünden, Hildur Guðnadóttir’in filme sesini veren ‘Unveiled’ adlı parçasından ve günümüze dokunan daha birçok şeyden bahseden bir yazı bu.

Devamını oku →

toplayicilar-web

Toplayıcılar

, , No Comment

Agnès Varda’nın Toplayıcılar’ı (Les glaneurs et la glaneuse, 2000) “toplayıcı” (glaneur) kelimesinin etimolojisini araştırarak başlıyor. Toplamak ne demektir? Kimler toplama ihtiyacı hisseder? Varda, toplayıcı kelimesini neoliberal tüketim çağının bir parçası olarak tanımlıyor. Sözlüklerle başladığı işi kamerasıyla tamamlıyor.

Devamını oku →